Általános ismertető
„A CRM egy üzleti stratégia, ami igyekszik megérteni, előre jelezni, kezelni és személyre szabni egy szervezet meglévő és leendő ügyfeleinek igényeit.”– PWC Consulting

Mi is hát a CRM, és miért életbevágóan fontos minden szolgáltatóvállalat életében?

Az angol rövidítés a “customer relationship management” kifejezés rövidítése, amit a leggyakrabban “ügyfélkapcsolat-kezelésként” magyarítanak, és rendszerint valamilyen számítógépes szoftvert értenek rajta. Ám ennél jóval többről van szó: a CRM nem az informatikáról szól, nem egy számítógépre telepített programot jelent, hanem annál jóval többet: vállalati nézőpontot, stratégiai irányt, átgondolt üzleti folyamatokat -- egy olyan szemléletmódot, hogy ne mondjuk, filozófiát, amelynek középpontjában az ügyfél áll.

A CRM szerint az ügyfélnek mindig igaza van, hiszen ő jelenti a legfontosabb tényezőt a cég sikerei szempontjából. Az is fontos, hogy a cég a szokványos pénzügyi kimutatásokon kívül olyan mérőszámokat alkalmazzon sikereinek értékelésére, amelyek az ügyfelektől függenek (ügyfélmegtartás, lemorzsolódás, elégedettség).

A CRM rendszer legfőbb előnyei:

  • ügyfélszegmentáció javítása
  • jobb minőségű adatok biztosítása
  • rejtett összefüggések feltárása
  • folyamatok javítása és automatizálása
  • folyamat-mérőszámok használata
  • ügyfélkapcsolatok minőségének javítása
  • növekedés elősegítése
Funkcionalitás

Ami a funkciókat illeti, ott minden cégnek saját üzleti stratégiájából kell kiindulnia, szem előtt tartva, hogy a CRM nem cél, hanem eszköz: a cég nem akkor valósítja meg terveit, ha bevezette a CRM-szoftvert, hanem akkor, mikor ennek használatával elérte a kitűzött üzleti célokat. Nem feltétlenül az a legjobb eszköz, ami mindent tud, hanem az, amelyik azt tudja, amire a mi vállalatunknak szüksége van.

Minden különbözőségük ellenére vannak olyan alapvető funkciók, amelyek nélkül kevés vállalat lehet meg, ezért a CRM-rendszerek túlnyomó többségében is megtalálható ilyen vagy olyan formában. Az alábbi tíz pont ilyen funkciókat mutat be -- természetesen a lista szabadon szűkíthető és bővíthető, ha valaki végiggondolta, neki mire van szüksége.

A Netfone Telecom CRM megoldása a szolgáltatói szektornak, azon belül is a kábeltévé és internet szolgáltatók számára nyújt hathatós megoldást.

A NetFone Telecom CRM használatával a Szolgáltató kezébe egy olyan intelligens eszköz kerül, melynek segítségével könnyedén megvalósulhat a teljes ügyfélkezelés a szerződés megkötésétől a raktározáson át a termékmenedzsmentig.

A CRM megoldásunknak 3 verziója van, hogy Partnereink igényeinek leginkább megfelelő változatot tudjuk biztosítani.